Publikacje

Leksykon Terminów Oponiarskich 2

Leksykon Terminów Oponiarskich

Dlaczego opony ‘all-season” to nie opony „wielosezonowe”? Czym się różni rzeźba bieżnika od wzoru bieżnika? Dlaczego minimalna głębokość bieżnika to najczęściej wcale nie 1,6 mm? Co to jest TPMS, Tradewear, Rim protector czy Run flat? Po czym poznać opony asymetryczne lub kierunkowe? Na te i wiele innych pytań odpowiada najnowszy ANGIELSKO-POLSKI LEKSYKON TERMINÓW OPONIARSKICH PZPO. Obejmuje najczęściej używane oznaczenia oraz wyrażenia stosowane w odniesieniu do opon w języku polskim i angielskim. Wyjaśnia też nieścisłości i obala rozpowszechnione mity lub błędy w nazewnictwie.

Wpływ opon na bezpieczeństwo drogowe

Raport PZPO - "Wpływ opon na bezpieczeństwo drogowe"

Stan opon jest kluczowy dla bezpieczeństwa kierowców – ponad 1/3 wypadków ma związek z kondycją ogumienia.
Tylko 2/3 kierowców jeździ w sezonie jesienno-zimowym na oponach zimowych lub całorocznych z homologacją zimową.
Choć rośnie liczba kierowców sprawdzających ciśnienie regularnie raz w miesiącu (44%), to nadal 1/3 robi to tylko raz na pół roku.
80% badanych deklaruje, że umie ocenić czy opona nie nadaje się do jazdy – niestety tylko 31% z nich stwierdza, że zna minimalną dozwoloną głębokość bieżnika opony.

TyreAware

Broszura ETRMA: TyreAware - czyli prkatyczne informacje o oponach

Z myślą o promocji dobrej praktyki, Stowarzyszenie ETRMA stworzyło podstawowe wytyczne i zalecenia dla sprzedawców opon i konsumentów, które przekazujemy w niniejszym pakiecie informacji. Zawiera on informacje, które umożliwią dzielenie się z konsumentami w łańcuchu wartości wiedzą o najlepszych
wzorcach postępowania w zakresie transportu i magazynowania opon, ich okresie użytkowania, a także podstawowych zasadach związanych z ich bezpieczeństwem i konserwacją.

Raport dotyczący badań przyczepności dwóch kompletów opon zimowych na mokrej nawierzchni podczas hamowania awaryjnego

Raport PZPO i TÜV SÜD Polska

Raport dotyczący badań przyczepności dwóch kompletów opon zimowych na mokrej nawierzchni w oparciu o procedurę badawczą ECE R117, podczas hamowania awaryjnego

Raport z badań porównawczych opon zimowych i letnich podczas awaryjnego hamowania na suchej oraz mokrej nawierzchni

Raport PZPO i TÜV SÜD Polska

Raport z badań porównawczych opon zimowych i letnich podczas awaryjnego hamowania na suchej oraz mokrej nawierzchni

Raport z testu dotyczącego wpływu różnicy głębokości bieżnika opon na nadsterowność pojazdu

Raport PZPO i TÜV SÜD Polska

Raport z testu dotyczącego wpływu różnicy głębokości bieżnika opon na nadsterowność pojazdu

Raport PZPO 2013

Raport PZPO: Badanie opinii publicznej na temat świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska

Dla przeciętnego kierowcy opona wciąż jest kawałkiem gumy na kołach, który w ogólnej świadomości nie jest utożsa-
miany ani z wysoką technologią, ani jako pierwszorzędny element bezpieczeństwa. I choć kilkanaście lat edukowania
użytkowników przynosi efekty, to jednak wciąż można spotkać nieodosobnione opinie, że opona ma po prostu jeździć
i nic specjalnego nie wnosi do poruszania się samochodem.