aktualnoÅci
Ulice z opon
W KoÅcierzynie (woj. pomorskie) użyto nowoczesny asfalt modyfikowany z dodatkiem gumy. Najnowszym produktem LOTOS Asfalt Modbit 45/80-55 CR pokryto odcinek DK20. Do wyprodukowania nawierzchni asfaltowej modyfikowanej gumÄ o dÅugoÅci 1 km, szerokoÅci 6 m i gruboÅci 4 cm potrzebny jest miaÅ gumowy otrzymywany z rozdrobnienia niemal 400 zużytych opon samochodowych.
PrzeciÄtny kierowca szczególnie doceni redukcjÄ haÅasu przejeżdzajÄ cych pojazdów oraz polepszonÄ odpornoÅÄ na koleinowanie w porównaniu do standardowych nawierzchni.
GdaÅska rafineria Grupy LOTOS, jako pierwszy tego typu zakÅad w kraju wyprodukowaÅa asfalt modyfikowany z dodatkiem gumy pochodzÄ cej ze zużytych opon samochodowych. Wdrożona przez LOTOS technologia produkcji „gumowego asfaltu” pozwala na szerokie zastosowanie tego produktu do budowy warstw Åcieralnych nawierzchni dróg. Badania laboratoryjne potwierdziÅy, że nowy asfalt z LOTOSU charakteryzuje siÄ bardzo dobrymi wÅaÅciwoÅciami.
Do najważniejszych zalet asfaltów modyfikowanych z dodatkiem gumy można zaliczyÄ zwiÄkszonÄ odpornoÅÄ na starzenie, zwiÄkszonÄ odpornoÅÄ na dziaÅanie czynników klimatycznych, zwiÄkszonÄ odpornoÅÄ na spÄkania odbite i niskotemperaturowe.
LOTOS Asfalt, pod koniec maja, podczas IX Targów Autostrada-Polska w Kielcach, otrzymaÅ medal za asfalt modyfikowany gumÄ . InnowacyjnoÅÄ produktu i jego wysokie walory użytkowe zostaÅy docenione podczas targów Autostrada-Polska w kategorii technologie. Asfalt modyfikowany z dodatkiem gumy otrzymaÅ nagrodÄ, jako jedyny produkt asfaltowy.
ŹródÅo: LOTOS