Wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych o 6 proc.

Wzrost sprzedaży opon do samochodów osobowych o 6 proc.

Wzrost w segmencie aut dostawczych, SUV i motocykli

Według danych Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) po trzech kwartałach 2017 roku producenci i importerzy opon w Polsce odnotowali wzrost sprzedaży w segmencie samochodów osobowych o 6%, rośnie także wolumen sprzedanych opon do SUV (+5%). Nadal popularne są opony sezonowe – dynamika wyniosła +2% w sektorze opon letnich i +8% w ogumieniu zimowym. Zauważalny jest znaczący wzrost sprzedaży opon całorocznych – aż o 37%.


[+dr.title+]

„Wzrosty sprzedaży opon to pozytywna informacja – jest ona potwierdzeniem rosnącej świadomości wpływu jakości ogumienia na bezpieczeństwo jazdy. Mamy coraz więcej dobrych dróg i coraz lepsze samochody, dlatego kierowcy mogą łatwo samo się przekonać o różnicach między dobrym i kiepskim ogumieniem. Z pewnością opony nieużywane – nawet wyprodukowane kilka lat temu, pod warunkiem właściwego przechowywania – są znacznie lepsze, niż używane. Kierowca nie zna historii używanej opony – czy ma ona niebezpieczne uszkodzenia wewnętrzne – i nie ma jak tego sprawdzić. Kupno opony używanej to ruletka na drodze. Widać także znaczący wzrost popularności opon całorocznych – należy jednak zawsze wybierać opony z homologacją zimową, czyli posiadające tzw. symbol alpejski – płatek śniegu na tle góry. Samodzielnie występujący M+S bez symbolu alpejskiego oznacza, że taka opona nie jest ani oponą zimową, ani całoroczną, gdyż nie otrzymała homologacji zimowejpodkreśla Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).

Europejski rynek opon kontynuuje trendy obserwowane od początku roku:

  • -1% do samochodów osobowych
  • +2% do samochodów ciężarowych
  • -9% do samochodów rolniczych
  • +3% do skuterów i motocykli

„Sprzedaż opon w Europie w zanotowała nieznaczny spadek. Patrząc na wyniki z ostatnich 9 miesięcy zauważamy obniżenie poziomu sprzedaży opon do samochodów rolniczych, potwierdzający występującą już w 2016 roku tendencję spadkową na tym rynku. W samym trzecim kwartale zanotowano 25% spadek sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. Zwiększyła się liczba sprzedanych opon zarówno do samochodów ciężarowych, jak też do skuterów i motocykli – wskazuje Marta Conti, kierownik ds. komunikacji ETRMA.


[+dr.title+]

Źródło: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego